Uzdot jautājumu
noteikumiem
Nosūtīt jautājumu
Uzdot jautājumu
+371 29807045
Fizioterapijas kabinets VALE - Rehabilitācija Rīgā un Daugavpilī
Fizioterapijas kabinets VALE - Rehabilitācija Rīgā un Daugavpilī
Fizioterapijas kabinets VALE - Rehabilitācija Rīgā un Daugavpilī

Atbilstība MK noteikumiem

Vides pieejamība

Fizioterapijas kabineta "VALE" IK, reģ. nr. 41502025546, Rīgas (Lāčplēša iela 7) un Daugavpils (Ģimnāzijas iela 10-2, Cietokšņa iela 12-1) filiāles atbilst Ministru kabineta 2009. gada 20. janvāra noteikumiem Nr. 60 "Noteikumi par obligātajām prasībām ārstniecības iestādēm un to struktūrvienībām".

Iestādes izvietošana un nepieciešamā vides pieejamība ir organizēta, ievērojot būvniecības jomu reglamentējošos normatīvos aktus (Noteikumi Nr. 567 "Noteikumi par Latvijas būvnormatīvu LBN 208-08 Publiskas ēkas un būves") un Noteikumos Nr. 60 noteiktās prasības.

Iestāde piedāvā iespēju personām ar funkcionāliem traucējumiem saņemt veselības aprūpes pakalpojumus atbilstoši apstiprinātajām medicīniskajām tehnoloģijām ar vides pieejamības nodrošināšanu.

Ieeja katrā filiālē atrodas 1. stāvā, personām ar funkcionāliem traucējumiem blakus ieejai atrodas panduss, kas veicina personu ar funkcionāliem traucējumiem patstāvīgu iekļūšanu ārstniecības iestādē. Iekštelpu durvju aiļu izmērs ļauj pārvietoties starp telpām ar invalīdu ratu palīdzību, piedāvājot pacientiem patstāvīgi pārvietoties ārstniecības iestādes ietvaros. Katrā filiālē ir pieejamas tualetes telpas personām ar funkcionāliem traucējumiem. Informatīvajos teksta paziņojumos tiek izmantotas kontrastainas krāsas un liels šrifta izmērs, kas personām ar redzes traucējumiem nodrošina vizuālās informācijas pieejamību, pie tam ieejas durvīs ir iebūvēts zvaniņš, kā arī ieeja ir apzīmēta ar spilgtām strīpām.

Jautājumu un neskaidrību gadījumā laipni lūgti zvanīt pa tālruni 29807045, vai arī rakstīt uz e-pastu .

MK noteikumu Nr. 60 aktuālo redakciju var apskatīt šeit.

 

Fizioterapijas kabineta "VALE" personas datu apstrādes noteikumi

Fizioterapijas kabinets "VALE" ir ar ambulatoro rehabilitācijas pakalpojumu sniegšanu saistītās personas datu apstrādes pārzinis.

Mērķis

Šo Personas datu apstrādes noteikumu (turpmāk - Noteikumi) mērķis ir sniegt klientam vispārīgu informāciju par to, kādus klienta personas datus apstrādā kabinets, kādi ir to apstrādes nolūki un tiesiskais pamats, kādos gadījumos dati tiek izpausti un cik ilgi tie tiek glabāti.

Uzņēmuma mērķis, veicot klientu personas datu apstrādi, ir pilnībā ievērot piemērojamos normatīvos aktus, tajā skaitā Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2016/679 (2016. gada 27. aprīlis) par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti, un nodrošināt klientu personas datu aizsardzību.

Darbības apjoms

Šie noteikumi ir piemērojami attiecībā uz klientu personas datu apstrādi, ko veic kabinets, neatkarīgi no tā, kādā formā (e-pasts, telefons, papīra formāts u.c.) dati ir iegūti un no kā (pats klients, cita persona, Nacionālais veselības dienests, apdrošināšanas kompānija u.t.t.).

Definīcijas

Apstrāde ir jebkura ar personas datiem veikta darbība (tai skaitā vākšana, ierakstīšana, glabāšana, mainīšana, piekļuves došana, pieprasījumu veikšana, nodošana u.tml.).

Klients ir fiziska persona, kas ir izteicis vēlēšanos izmantot vai izmanto kabineta sniegtos pakalpojumus.

Personas dati ir jebkura ar klientu tieši vai netieši saistīta informācija (piemēram, vārds, uzvārds, kontaktinformācija, adrese, diagnoze, izmeklējumu rezultāti, slimības).

Profilēšana ir personas datu automātiska apstrāde, ko izmanto, lai izvērtētu noteiktas klienta personīgās pazīmes, piemēram, lai analizētu vai paredzētu klienta ekonomisko situāciju, intereses.

Regula - Eiropas Parlamenta un Padomes 27.04.2016. Regula (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK.

Personas datu kategorijas

Iestāde apstrādā klientu datus saistībā ar tās sniegtiem ambulatoriem rehabilitācijas pakalpojumiem. Iestāde klientu personas datu apstrādi veic tikai minimālajā nepieciešamajā apmērā.

Personas dati var tikt ievākti no paša klienta vai no ārējiem avotiem, piemēram, Nacionālais veselības dienests, apdrošināšanas kompānijas.

Klientu personas datu kategorijas, ko iestāde ievāc un apstrādā, ir:

  • Identifikācijas dati, piemēram, vārds, uzvārds, personas kods, dzimšanas datums, dati no personas identifikācijas dokumenta (pases vai ID kartes).
  • Kontaktinformācija, piemēram, klienta adrese, tālruņa numurs, e-pasta adrese, piederīgās personas vārds, uzvārds, telefons, e-pasts.
  • Ar rehabilitācijas pakalpojumiem saistītie dati, piemēram, pacienta diagnoze, izmeklējumu rezultāti, slimības, iesniegtie pieprasījumi un sūdzības, intereses, veiktie maksājumi un saņemtie pakalpojumi.
  • Dati par klientu apmierinātību, piemēram, atbildes uz aptauju jautājumiem, klienta apmierinātība.

Personas datu apstrādes nolūki

Fizioterapijas kabinets "VALE" veic klientu personas datu apstrādi šādos nolūkos:      

  • Nacionālā veselības dienesta un likumā noteikto ambulatoro ārstniecības iestāžu funkciju izpilde;
  • maksas pakalpojumu nodrošināšana;
  • valsts apmaksāto pakalpojumu nodrošināšana;
  • apdrošināšanas kompāniju apmaksāto pakalpojumu nodrošināšana;
  • sadarbība ar citām ārstniecības iestādēm un personām, kas ir iesaistītas pacienta ārstēšanā;
  • pakalpojumu kvalitātes uzlabošana;
  • tirgus izpētes veikšana, statistikas datu apkopošana.

Personas datu apstrādes tiesiskais pamats

Kabinets nodrošina, ka klientu datu apstrādei vienmēr ir tiesisks pamats. Šāds tiesisks pamats var būt dažādu pasākumu veikšana ambulatoro rehabilitācijas pakalpojumu sniegšanai (pakalpojumu sniegšanai nepieciešamo datu ievākšana), kā arī klienta piekrišana, kas var tikt prasīta atsevišķos gadījumos (piemēram, par komerciālu paziņojumu sniegšanu, ja tādi tiktu sniegti).

Profilēšana, automatizēta lēmumu pieņemšana un pakalpojumu piedāvājumi

Fizioterapijas kabinets "VALE" klientu personas datu apstrādē neizmanto profilēšanu un automatizētu lēmumu pieņemšanu, kā arī nesūta komerciālos piedāvājumus.

Personas datu glabāšana

Uzņēmums saglabā klientu personas datus tikai tik ilgi, cik nepieciešams datu apstrādes nolūkam. Personas datu glabāšanas termiņi var tikt noteikti saskaņā ar normatīvajos aktos neteiktajiem termiņiem. Tā kā apstrādes nolūki var atšķirties dažādiem personas datiem, arī datu faktiskais saglabāšanas periods var atšķirties.

Personas datu drošība

Kabinets ir īstenojis atbilstošus tehniskos un organizatoriskos pasākumus klientu personas datu pasargāšanai no nesankcionētas piekļuves, pretlikumīgas apstrādes vai izpaušanas, nejaušas pazaudēšanas, grozīšanas vai iznīcināšanas.

Personas datu nodošana

Klientu personas dati var tikt nodoti, ja tam ir tiesisks pamats.

Ja kabinets nodod klientu personas datu apstrādi trešām personām, tas veic nepieciešamos pasākumus, lai nodrošinātu, ka šādi personas datu apstrādātāji klientu personas datu apstrādi veic saskaņā ar kabineta norādēm un atbilstoši piemērojamajiem normatīvajiem tiesību aktiem un pieprasa atbilstošu drošības pasākumu veikšanu.

Klientu personas datu saņēmēji var būt:    

  • Nacionālais veselības dienests;
  • Veselības inspekcija;
  • apdrošināšanas kompānijas;
  • tiesībsargājošas institūcijas un tiesas likumā noteiktajos gadījumos un apjomā.

Datu apstrādes teritorija

Kabinets klientu personas datus apstrādā Eiropas Savienībā/Eiropas Ekonomiskajā zonā (ES/EEZ). Kabinets var nodot klientu personas datus ārpus ES/EEZ tikai tad, ja ir tiesiskais pamats – nepieciešams izpildīt juridisku pienākumu, noslēgt vai izpildīt līgumu, tas ir nepieciešams klienta ārstēšanas procesā vai saskaņā ar klienta piekrišanu, un ir veikti pienācīgi drošības pasākumi, kas noteikti Regulā.

Datu subjekta tiesības

Klientam kā datu subjektam ir šādas tiesības attiecībā uz savu personas datu apstrādi, kuras klients var īstenot, vēršoties pie kabineta:   

  • saņemt apstiprinājumu par to, vai attiecībā uz klientu tiek vai netiek apstrādāti personas dati, un ja tiek, tad piekļūt tiem;
  • piekļūt attiecīgiem datiem un saņemt informāciju par to apstrādi;
  • pieprasīt savu personas datu labošanu, ja tie ir neatbilstoši, nepilnīgi vai nepareizi;
  • prasīt savu personas datu dzēšanu (izņemot gadījumus, kad dati ir jāuzglabā veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanas likumā noteiktajās prasībās);
  • iebilst savu personas datu apstrādei, ja personas datu izmantošana ir balstīta uz leģitīmajām interesēm, tai skaitā profilēšana tiešā mārketinga nolūkiem;
  • prasīt ierobežot savu personas datu apstrādi;
  • saņemt savus personas datus, ko klients ir sniedzis rakstiskajā formā, elektroniskajā formātā, ko iestāde ir saņēmusi no Nacionālā veselības dienesta un citām ārstniecības iestādēm un personām, kā arī, ja ir iespējams, nodot šādus datus citam pakalpojumu sniedzējam (datu pārnesamība);
  • atsaukt savu piekrišanu personas datu apstrādei (izņemot gadījumus, kad dati ir jāapstrādā veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanas likumā noteiktajās prasībās).
  • netikt pakļautam pilnībā automatizētai lēmumu pieņemšanai, tai skaitā profilēšanai, attiecībā uz klientu. Šīs tiesības nav īstenojamas, ja lēmuma pieņemšana ir atļauta saskaņā ar piemērojamajiem normatīvajiem aktiem vai, ja klients ir devis savu nepārprotamu piekrišanu.

Klientam ir tiesības iesniegt sūdzības par personas datu apstrādi Datu valsts inspekcijai (www.dvi.gov.lv), ja klients uzskata, ka ir pārkāptas tā normatīvajos aktos noteiktās tiesības un intereses.

Datu subjekta pienākumi

Klientam ir pienākums nekavējoties informēt kabinetu par visām izmaiņām klienta personas datos (par vārda, uzvārda, adreses, kontaktinformācijas maiņu). Kabinets ir tiesīgs prasīt klientam iesniegt izmaiņas apliecinošo dokumentu oriģinālus vai apliecinātas kopijas.

Kontaktinformācija

Uzņēmuma kontaktinformācija saziņai par personas datu apstrādes jautājumiem: , +371 29807045.