Uzdot jautājumu
- Gribu saņemt jaunumus un īpašos piedāvājumus
noteikumiem
Nosūtīt jautājumu
Uzdot jautājumu
Fizioterapijas kabinets VALE - Rehabilitācija Rīgā un Daugavpilī
Fizioterapijas kabinets VALE - Rehabilitācija Rīgā un Daugavpilī
Fizioterapijas kabinets VALE - Rehabilitācija Rīgā un Daugavpilī

Noderīga informācija

Veidojot pareizo elpu - stāsta fizioterapeite Anastasija Lobanovska

22. marts

Tas var izklausīties dīvaini, taču daudzi no mums ir aizmirsuši, kā fizioloģiski pareizi elpot!

Kādu elpu mums dod daba no dzimšanas brīža? Vai esat pamanījuši, kā elpo vesels jaundzimušais bērns? Bērna elpošana ir tikko uztverama, tāpēc mammiņas tik bieži skrien pie gultiņas, lai saklausīt un saskatīt viņa brīnumainu elpu.

«Elpošana ir pirmā darbība dzīvē un pēdējā»

Jozefs Pilatess

Diemžēl lielākā daļa no mums neelpo optimāli: nefizioloģiski, virspusēji, nepareizi iekļaujot diafragmu procesā. Tā rezultātā plaušas netiek vēdinātas produktīvi, attiecīgi visi ķermeņa vielmaiņas procesi orgānos ir mazāk efektīvi. Diafragma ir muskulis, kas atdala krūšu un vēdera dobumus (starp citu, iegurņa diafragmai arī ir svarīga loma elpošanas procesā, bet vairāk par to pastāstīsim vēlāk).

Mūsu uzdevums ir iemācīties elpot diafragmiski: mierīgi, taupīgi, ar pauzi un vienīgi caur degunu. Skābeklis - oksidē! Vai esat dzirdējuši par skābju-sārmu līdzsvaru? Jā, elpojot ir apmēram tāpat! Jo biežāk un dziļāk mēs elpojam, jo ātrāk „izdegam”. Piemēram, iesnas, kas pazīstamas visiem, tiek dotas tieši tāpēc, lai pasargātu mūsu ķermeni no šobrīd nevajadzīgā skābekļa daudzuma, tādējādi samazinot citoplazmas viskozitāti ar CO2 palīdzību, kam ir pozitīva ietekme uz vielmaiņas procesiem un kas palielina ķermeņa aizsardzības sistēmu aktivitāti!

Atcerieties, ka oglekļa dioksīda un skābekļa attiecība asinīs ir ārkārtīgi svarīga! Kā Jūs elpojat? Kāds ir Jūsu elpošanas veids ikdienā? Vai diafragma pareizi darbojas? Kādā stāvoklī ir Jūsu kakla, krūšu, plecu muskuļi? Vai ir kāds pietūkums, tai skaitā uz sejas no rīta pamostoties? Varikozas un kapilāru izmaiņas? Stājas traucējumi? Novērojiet sevi!

Bet pagaidām aizņemiet ērtu sēdus vai guļus stāvoklī:

  • nolaidiet un atslābiniet plecus;
  • nolieciet vienu roku nabas apvidū, otru - uz krūtīm;
  • ievelciet ierasto, parasto elpu;
  • jūtiet, vai vēders kustas?

Raksta turpinājums: «Diafragmālā elpošana»

Kopīgot: